Olej przekładniowy Red Line stosowany głownie w kłowych skrzyniach biegów i dyferencjałach. Pozwala na zachowanie bardziej stabilnego filmu olejowego niż olej 75W90 przy czym jednocześnie znacznie obniża poziom hałasu kłowych skrzyń biegów i dyferencjałów w porównaniu z olejem 75W140. Popularny w użyciu w tylnych mostach ze szperą LSD w BMW M3 czy Lancer Evolution.
Olej wyprodukowany z myślą o autach używanych w Motorsporcie, dyferencjałach pracujących pod długotrwałymi znacznym obciążeniem, wymagających stabilnego filmu olejowego w wysokich temperaturach.
Olej zawiera modyfikatory tarcia dzięki czemu większośc machanizmów LSD nie wymaga specjalnych dodatków do oleju.
Olej nie zalecany do manulanych skrzyń biegów, może on spowodować niestabilną i nieprecyzyjną prace synchronizatorów a na dłuższą metę uszkodzić synchronizatory.
Klasa jakości API: | GL 5+ |
Klasa lepkości SAE: | 75W110 |
Lepkość kinematyczna w temperaturze 100oC: | 20.9 |
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40oC: | 131 |
Indeks lepkości: | 184 |
Temperatura krzepnięcia: | -42oC |
Lepkość Brookfield w 40oC | 830 |
Dostępne opakowania: 0.94l